`

СПЕЦІАЛЬНІ
ПАРТНЕРИ
ПРОЕКТУ

Чи використовує ваша компанія ChatGPT в роботі?

BEST CIO

Определение наиболее профессиональных ИТ-управленцев, лидеров и экспертов в своих отраслях

Человек года

Кто внес наибольший вклад в развитие украинского ИТ-рынка.

Продукт года

Награды «Продукт года» еженедельника «Компьютерное обозрение» за наиболее выдающиеся ИТ-товары

 

AI попередить про відмову дисків

У сучасному дата-центричному світі одним із важливих пріоритетів є своєчасне виявлення можливих відмов накопичувачів з важливою інформацією. І у вирішенні цього завдання великою підмогою є інструменти з підтримкою технології штучного інтелекту.

Як приклад можна привести платформу ULINK DA Drive Analyzer, у якій використовуються алгоритми штучного інтелекту, що дають змогу прогнозувати відмови накопичувачів з ефективністю в 7-8 разів вищою, ніж за допомогою традиційних систем. Погодьтеся, ІТ-адміністратор як великої корпорації, так і невеликої компанії не відмовиться від грамотної поради про необхідність вжиття відповідних заходів аби зберегти важливу ділову інформацію.

Попередження, що генеруються цим інструментом, надсилатимуться у двох випадках - помірний ризик відмови та серйозний ризик відмови, щоб користувач міг вжити запобіжних заходів для запобігання втраті даних, а також розглянути можливість резервного копіювання даних або заміни диска.

Помірний ризик відмови - це прогноз, заснований на технології штучного інтелекту, про те, що диск може вийти з ладу найближчим часом. Дослідження виробника показують, що близько 70% усіх дисків з помірним ризиком відмови вийдуть з ладу протягом 6 місяців, а приблизно 33% - протягом місяця. Цікаво, що перед виходом з ладу накопичувачі можуть перейти в категорію з серйозним ризиком відмови, а можуть і не перейти.

Прогноз "серйозний ризик відмови" - це заснований на штучному інтелекті прогноз, згідно з яким диск із високою ймовірністю вийде з ладу в найближчому майбутньому. За результатами проведеного виробником дослідження, близько 90% усіх дисків з таким прогнозом вийдуть з ладу протягом 6 місяців, а приблизно 40% - протягом місяця. Якщо диск має такий прогноз, слід негайно вжити запобіжних заходів, щоб запобігти втраті даних, а також розглянути можливість резервного копіювання даних або заміни диска.

Різні користувачі можуть по-різному ставитися до ризику під час заміни диска залежно від важливості збережених даних. Одні користувачі вважають за краще замінювати обладнання за перших ознак неполадок, інші - почекати деякий час і подивитися, що станеться. За допомогою цієї багаторівневої системи прогнозування AI користувачі можуть зробити зважений вибір, коли час виводити диск з експлуатації.  

Які проблеми накопичувачів виявляються тільки за допомогою хоста?

Щоб краще піклуватися про свої диски, необхідно розуміти різні типи проблем з їхнім станом. Варто мати на увазі, що деякі симптоми погіршення здоров'я диска виявляються самим накопичувачем, тоді як інші - лише хостом.

Проблеми, які виявляє хост

Якщо провести паралель, то проблеми, виявлені хостом, можна порівняти зі спостереженнями водія автомобіля. Наприклад, ви, як водій, можете помітити, що ваш автомобіль занадто довго заводиться, видає дивні звуки або в спекотний день нагрівається сильніше, ніж зазвичай. Аналогічно, хост може, взаємодіючи з накопичувачем, визначити, чи працює він так, як очікувалося, чи ні.

Прикладами виявлених хостом проблем є лічильник довгих затримок запису та лічильник повторних спроб читання. Запис із великою затримкою - це команди, що передаються накопичувачу хост-комп'ютером, які виконуються довше за певний час. Повторні спроби читання - це команди, які комп'ютер повторно відправляє на диск після невдалого виконання першої команди. В обох випадках хост-комп'ютер помічає якусь проблему або несправність у роботі накопичувача.

Виявлені проблеми диска

З іншого боку, проблеми, виявлені накопичувачем, схожі на вимірювання, які повідомляє автомобіль. Наприклад, автомобіль оснащений датчиками, які можуть повідомляти про швидкість руху, кількість палива, що залишилося, низький тиск у шинах або необхідність перевірити двигун. Аналогічним чином, накопичувач має безліч датчиків, які відстежують його активність і те, чи не виходить ця активність за межі норми.

Прикладами виявлених проблем можуть слугувати кількість перерозподілених логічних секторів і кількість високопріоритетних подій вивантаження. Перерозподілені логічні сектори - це сектори на диску, які були перерозподілені на вільні сектори, як правило, через пошкодження, внаслідок якого диск не може зчитувати вихідні сектори.

Високопріоритетні події вивантаження - це аварійне вивантаження голівки диска, під час якого голівка переміщається з диска на рампу або посадковий майданчик у відповідь на виявлені приводом аварійні ситуації (наприклад, вільне падіння), втрату живлення, команди IDLE IMMEDIATE або у відповідь на команди, видані хостом. В обох випадках диск має внутрішні механізми для виявлення та повідомлення про ці події.

Звичайно ж, ІТ-адміністратору варто особливо приділяти увагу проблемам накопичувачів, які виявляє хост. І цій темі буде присвячена окрема публікація в цьому блозі.

Нагадаю, що алгоритми штучного інтелекту інтрументу ULINK DA Drive Analyzer передбачають збої в роботі приводу в 7-8 разів ефективніше, ніж традиційні системи.

Автоматизуємо процес забезпечення працездатності накопичувачів

Коли у складі дата-центру використовується кілька сотень приводів, перед його адміністратором постає завдання організації ефективного процесу моніторингу їхнього стану.

Одним із найкращих рішень у даному сегменті є портал ULINK DA. Цей онлайновий сервіс надає вебпанель за допомогою ULINK DA Drive Analyzer. Вона дозволяє відображати в одному вікні тенденцій стан всіх приводів, що використовуються. За допомогою цього рішення можна оптимізувати та автоматизувати операції з обслуговування приводів.

ULINK DA Drive Analyzer щодня збирає та контролює параметри здоров'я приводів. На основі штучного хмарного інтелекту він використовує ці дані для інтелектуального прогнозування наближення приводу до відмови. Якщо алгоритм штучного інтелекту виявляє ознаки, що передують відмові, диск позначається як у зоні ризику чи близький до відмови.

Можна налаштувати повідомлення електронною поштою для виявлення несправних дисків, прогнозування серйозного або помірного ризику відмови, попереджень на основі порогових значень та щотижневих звітів про стан дисків. Відповідний персонал може увійти до системи, вивчити проблеми стану диска та прийняти обґрунтоване рішення щодо подальших дій. Щоб не гаяти часу на вживання правильних заходів, можна налаштувати процеси для різних сценаріїв.

ULINK DA Drive Analyzer та DA Portal надають усі необхідні інструменти для максимальної автоматизації процесу моніторингу стану накопичувачів за мінімального контролю та втручання людини. Для адміністраторів центрів обробки даних оптимізація та автоматизація процесу обслуговування накопичувачів може значною мірою сприяти забезпеченню безперервності обслуговування та скорочення втрат даних та часу.

Профілактичне чи предикативне обслуговування дискових накопичувачів?

З поширенням хмарних обчислень та онлайн-сервісів підприємства значною мірою покладаються на центри обробки даних обслуговування користувачів. Безперебійне та надійне зберігання даних стало неодмінною умовою забезпечення стабільності та безперервності роботи сервісів. Однак відмова диска може відбутися без попередження, тому профілактичне та предикативне обслуговування є незамінними інструментами для кожного дата-центру.

Профілактичне обслуговування дозволяє запобігти відмови диска за допомогою регулярних перевірок та заміни диска залежно від його віку або використання. Основна проблема такого підходу полягає у нераціональному використанні цінних ресурсів. Окрім часу, що витрачається на обслуговування, диск, можливо, міг би ефективно працювати протягом тривалішого періоду часу. Крім того, існує ймовірність того, що диск вийде з ладу до планової заміни.

З іншого боку, предикативне обслуговування - це індивідуалізований підхід, що дозволяє максимально підвищити ефективність роботи диска. Воно прогнозує відмову диска з урахуванням історичних даних, які з мільйонів точок даних, зібраних кілька років. Якщо алгоритм штучного інтелекту виявляє ознаки, що передують відмові, то диск позначається як хворий чи що у зоні риска. Центри обробки даних можуть негайно замінити диск. Саме така ідея є основою аналізатора дисків ULINK DA.

Предикативне обслуговування використовує переваги передової аналітики та машинного навчання для підвищення надійності та скорочення дорогих простоїв. Воно дозволяє запобігти відмовам накопичувачів, які не були б своєчасно виявлені в рамках звичайного графіка профілактичного обслуговування, наприклад, щорічної заміни накопичувачів.

І профілактичне, і предикативне обслуговування мають свої переваги. Оптимальним є використання обох підходів для максимального зниження кількості відмов та ефективного використання ресурсів.

 

Ukraine

 

  •  Home  •  Ринок  •  IТ-директор  •  CloudComputing  •  Hard  •  Soft  •  Мережі  •  Безпека  •  Наука  •  IoT